7 червня 1919 року – Чортківська офензива.
![]() |
Зображення з сайту Локальна історія |
![]() |
Зображення з сайту Локальна історія |
![]() |
Ігор Сікорський. Фото з сайту Цей день в історії |
![]() |
VS-300. Фото з сайту Вертолеты Сикорского |
Якось, в часи царювання російського імператора Павла I, ескадрон гусар зупинився на відпочинок в одному маєтку. Ротмістр, який командував ескадроном, по обіді сів грати в карти з поміщиком. І тут з’ясувалося, що сіна для коней у маєтку немає, а торговець, у якого воно є, запросив величезну ціну. Командир ескадрону наказав сіно вилучити, а про торговця зопалу сказав, що його треба повісити. Незабаром було повідомлено про виконання: сіно у торговця забрали, а його самого - повішено. Ротмістру нічого не залишалося, як доповісти все командуванню. А незабаром вийшов указ імператора, який говорив, що за дурні та незаконні накази ротмістр розжалуваний у рядові. Але наступним пунктом чин ротмістра повертався; більше того, офіцер підвищувався до майора, як написав Павло, "за введення такої чудової субординації у довіреній йому частині, що і дурні його накази виконуються негайно"…
P.S. Пройшло понад 200 років, а майже нічого не змінилося...
Згадує штаб-сержант Дойл Міллер з 12-го полку 4-ї піхотної дивізії армії США, який в «День Д» висдився на ділянці «Юта»:
"При підході до берега у мене над головою почали свистіти кулі. Чую крик британського капітана: "Давай, розгрібай все це. Якщо ми не підійдемо ближче, все опиниться на дні кривавої протоки". Десантна баржа з надсадним ревом двигунів врізається в прибережну мілину. Ясно, що якби нас висадили трохи далі від берега на глибині, я зі своєю машиною тут же пішов би каменем на дно. Капітан підвів нас впритул і опустив апарель, не глушачи двигуни. На своїй машині я викочують з отвору. Мій забитий вщерть боєприпасами напівгусеничний БТР виповзає з води занадто повільно, хоча гусениці молотять щосили. В одному місці я забуксував під непомірною вагою боєприпасів і тут же потрапив під обстріл. Бачу хлопців, які прокладають собі дорогу, але сам сиджу як качка на яйцях. Багато хто думає, що опиняться в безпеці, якщо зможуть вибратися з місця висадки, але це не завжди так. Після ривка з місця висадки я намагаюся забратися з прибережної смуги, але тут у мого борту розривається снаряд, його вогнедишні осколки сиплються на мій напівгусеничний БТР, доверху навантажений боєприпасами. Не гаючи ні секунди і ні про що не думаючи, я тут же вистрибнув і, черпаючи своєї каскою бруд і мокрий пісок, засипав палаючі уламки. Мені так і не довелося помахати лопатою. Як тільки я переконався, що вибуху вдалося уникнути, я знову сів у кабіну і рушив далі на плацдарм".